matrjos creates

Húsvét kétszer

2018. március 26. 07:40 - Matrjos

Az egyik évben annyira várták a gyerekek a Húsvétot, hogy már hónapokkal korábban elkezdtük készíteni a dekorációkat. Mivel Húsvétkor itthon is vagyunk pár napot és a férjem szüleihez is lemegyünk néhány napra, így mindkét helyre készítettünk kisebb-nagyobb dolgokat.

Nálunk a pöttyös volt a menő, de próbáltam természetesben tartani, így gyöngytyúk toll és fürjtojás volt az alapja mindennek.

img_6011.jpg

Az ajtódíszünk kicsit túl sok lett szerintem, de ha Emmával együtt készítek bármit, azt nem lehet minimálban tartani. Egy hungarocell koszorút kettévágtam és arra ragasztgattuk a tollakat és közé a fehér tojásokat, amiket lespricceltünk fekete festékkel, így fürjtojás hatása lett.

img_5966_1.JPG

De pont emiatt a giccsessége miatt, csináltam egy egyszerűbbet is :D Ennél egy szőlővessző koszorúra zuzmót erősítettem ragasztópisztollyal és a már fent említett technikával készült fürjtojásokat ragasztgattam rá.

img_5965.JPG

A tojásainkra tollat ragasztottam, így néztek ki. A tollakkal vigyázni kell, hogy csak a szárát és a toll vázát ragasztózzuk be, mert ha a tollpihékre is cseppen, tönkremegy.

img_6020_1.jpg

Emellé Emma a locsolóknak szalvéta decoupage-os tojást is készített az akkor az IKEA-ban kapható madaras szalvétával. A decoupage technikáról múltkor írtam, alul a tag is hozzá ;)

img_6018.jpg

Amit még készítettem, az csokitojás és keksztartó doboz volt. Egy befőttesüveg tetejére ráragasztottam egy műanyag nyuszit és az egészet egyben lefújtam fehér festékkel. Amint megszáradt, kész is volt. A csokitojások természetesen fürjtojást imitáltak, a keksz pedig úgy készült, hogy sütöttem sima linzert. Tojás formájúra szaggattam és mikor megsült, tettem egy szintén tojás alakú marcipán réteget a tetejére.

img_6010.jpg

A szekszárdi dekoráció ennél színesebb volt, mert oda valahogy azt éreztem, az jobb lesz.A pasztell sárga-rózsaszín-kék kombinációt használtam. Szerencsére mindenből találtam ilyen színeket és festékből pedig könnyű volt kikeverni. A pici hungarocell tojásokat befestettem kerámiafestékkel és ráragasztottam a már zuzmóval ellátott koszorúra.

img_6016.jpg

Ezen kívül készítettem drazsé tartókat is, amikbe sikerült találni színben hozzáillő drazsét is :) A bébiételes üvegre ráragasztottam egy ovális formát, amit matricából vágtam ki és így festettem le. A matricák eltávolítása utána keletkeztek a kis ablakok. Mivel ez kerámiafestékkel készült, nehéz volt egyenletesre festeni, szóval legközelebb csak olyan színnel szórakozok, amiket spray formájában is kapni :)

 

img_6021.jpg

Ezenkívül édességet és kekszeket készítettem. A fent leírt marcipános tojás alakút készítettem el különböző formákra. A marcipánt ételfestékkel színeztem meg.

img_6009.jpg

A legnagyobb kedvenc nálunk, a pinata. Általában csak szülinapkor van, de a gyerekek annyira kérleltek, hogy elkészült egy húsvéti tojás formájában is. Íme az előtte-utána fotó róla :)

img_5969.JPG

img_6006.jpg

Azt hiszem ez utóbbi készítését idén sem úszom meg :)

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://matrjoscreates.blog.hu/api/trackback/id/tr3013775730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása